Jadranski ljetopoj
Htio-ne htio čovjek u životu srasta s mjestima kojima se uporno vraća. Ona ga oblikuju, poučavaju i uvijek iznova iznenađuju, bacajući mu krajem svakoga susreta nove udice na koje se, izmoren ili smeten udaljenom svakodnevnicom, ponovno hvata. U tomu ponavljajućem ritualu, češće smo vođeni uspomenama negoli planovima, a prošlost kao da nas neumitno doziva na posadašnjenje, iznova i iznova…
I sam pripadam toj, još uvijek brojnoj skupini tzv. vikendaša, koji prkosno odolijevaju suvremenim lutalačkim navikama današnjih turista, kojima raznorazne putničke agencije prodaju nezaboravne doživljaje u svima pristupačnim paketima i najraznovrsnijim aranžmanima, prema trajanju, cijeni, udobnosti, dostupnosti sadržaja… Zajednički im je nazivnik ne navezanost za prostor i ljude u okruženju kojih provode svoja ljeta, medene mjesece, rođendane, godišnje odmore, slobodne dane…
Na takvome tržištu i u takvom svijetu, kojima je heraklitovska vječna mijena imperativ, idol, ali i opravdanje za postojeće poslovne i društvene modele, vikendaši nisu i ne mogu biti poželjna sorta. Oni su, obično preko svojih (pra)djedova, ujaka, stričeva, tetki ili rođaka, već desetljećima duboko ukorijenjeni u svoja ljetovališta, u njihove kale, škure i žala, borove i kamenjare, pijace, oleandere, mistrale, a najvećima, dakako, u njihove stanovnike. Svaki istinski vikendaš poznavat će bar jednoga trafikanta ili konobara, jednu nonu ili barbu iz svoje ili susjedne ulice te bar nekoga s pijace, rive, crkve ili luke. Možda i isprva ne htjedeći, kako ljeta prolaze, tako će i postupno prianjati uz njihove navike, običajnosti i ritam života.
“Komšovinizam” iliti šovinistička politika Željka Komšića
Željko Komšić zasigurno je jedan od najkontroverznijih političara na bosansko-hercegovačkoj sceni. Prezren od Hrvata i omiljen među Bošnjacima, Komšić postaje simbol razdora i sve snažnijih tenzija na hrvatsko-bošnjačkoj relaciji. Pišući i govoreći o Željku Komšiću, Nino Raspudić nazvao ga je šovinistom, a njegovu politiku šovinističkom jer ona u suštini ne priznaje postojanje hrvatskog naroda u BiH. Komšić i sam nerijetko izjavljuje kako se zalaže za centraliziranu Bosnu i Hercegovinu bez konstitutivnih naroda te smatra da Hrvati ne bi trebali biti u mogućnosti konzumirati politička prava koja su im, dejtonskim ustavom kao konstitutivnom narodu, zagarantirana.
Trebamo li se aktivno uključiti u politiku?
Dva prijatelja istog imena, oba člana udruge Obnova, krenuli su autom prema Muću gdje se imala održati momačka proslava na okolnom brdu u šatorima uz veprovinu. Pomolili su svetom Josipu, inače i službenom zaštitniku udruge Obnova, da ih čuva na putu i sretno dovede do odredišta. Zanimljivo oba momka su, osim činjenice da su dijelili ime s Marsom i činjenice da su bili u istoj udruzi, također imali sličnost po činjenici što su oboje bili aktivni u političkom životu trenutačno marginalnih stranaka, jedan HČSP-u, drugi HSP-u, s jednom bitnom razlikom – HČSP-ovca je prestao sudjelovati aktivno u političkom životu, dok je HSP-ovac tek počeo sudjelovati u političkom životu. Lagano kao u nekom filmu ceste, razgovor se počeo vrtiti kao sve brži vrtuljak upravo oko te razlike i stava prema ključnom pitanju – trebamo li se aktivno uključiti u politiku. Bivši HČSP-ovac je imao stav da je biti aktivno uključen u politiku gubitak vremena:
ANDREW TATE - FENOMEN WOKE IDEOLOGIJE
Danas je potvrđena optužnica protiv braće Tate, Andrewa i Tristana, koji su se u zadnjih nekoliko godina prometnuli u perjanice pokreta muškosti na internetskim bespućima, a posebno stariji brat, kontroverzni kikboksački prvak Andrew. Za Andrewa sam, iskreno, prvi put čuo nakon što je zajedno s bratom u Rumunjskoj uhićen radi sumnje u trgovinu ljudima i više kaznenih djela usmjerenih protiv spolne slobode. Tad sam „uhvatio“ podatak da je riječ o svojevrsnom internet guruu za muževnost koji je nebrojeno puta prozivan za mržnju prema ženama zbog čega sam odlučio donekle upoznat njegov lik i djelo u proteklih nekoliko godina.
Nebo i Zemlja - Duh i materija
Kad hoćemo istaknuti veliku razliku, često čujemo sintagmu nebo i zemlja. Na primjer; Razlikuju se kao nebo i zemlja. Nemjerljiva je to razlika. Ne može se usporediti s razlikom između dana i noći koja se može, iako je velika, izmjeriti razlikom u količini svjetlosti.Naime, i za vrijeme najmračnije noći uvijek dolazi, pa i kroz oblake, tračak zvjezdanog svjetla, još više ako je i Mjesec na nebu, Svjetlost se mjeri u kandelama[1] i lumenima[2]. Prije smo kod kupovine sijalica spominjali vate. Ako smo željeli dobru rasvjetu kupovali smo sijalice od 100 W (vata). Evo, nisam ni počeo, a već je zamršaj nastao. Vat je jedinica za snagu, a ne za svjetlost. Zato u pomoć zovemo Međunarodni sustav jedinica (SI). Ako želite zamršaj odmrsiti, kliknite na poveznicu. Ne bi trebalo biti preteško jer to je gradivo osnovn-e škole, ali za nas starije nije baš ni lako. Koga ta pretvorba interesira neka otvori poveznicu.
Kompleks jugoslavenstva
U ovom tekstu obradit ću temu pod nazivom „Kompleks jugoslavenstva“. Budući da je tema potencijalno neograničeno velika, u ovom ću se blogu prvenstveno baviti kulturno-političkim aspektima formiranja jugoslavenskog identiteta. Ekonomske, društvene i realpolitičke teme ostavit ću za neku drugu priliku i za neki drugi blog.